Barion Pixel

Všeobecné obchodné podmienky

Prevádzkovateľom internetového obchodu (ďalej aj „e-shop” alebo „internetový obchod”) umiestneného na doméne www.janinekozmetika.sk (ďalej len „internetová doména”) je:

Obchodné meno: Janine, s.r.o.

Sídlo: Ľ. Podjavorinskej 2156/12, 960 01 Zvolen
Zápis: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica,

Oddiel: Sro, Vložka číslo: 22494/S

IČO: 46 689 605
DIČ: 2023578392
E-mail: janinekozmetika@gmail.com

Telefónne číslo: +421 905 902 048

(ďalej len „spoločnosť”)

Orgány dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica, www.soi.sk (podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa)

Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom vo Zvolene, Nádvorná 3366/12, 960 01 Zvolen, www.ruvzzvolen.sk

Článok I

Základné pojmy

Obchodník – Janine, s.r.o., ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet, a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar.

Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu, a ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Tovar – tovar alebo služba ponúkaný prostredníctvom e-shopu.

Objednávka – úkon spotrebiteľa uskutočnený prostredníctvom e-shopu, ktorý vyjadruje vôľu spotrebiteľa nakúpiť tovar v e-shope.

Cena – celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, ako aj iné poplatky, vrátane ceny dopravy.

Cena dopravy (dopravné) – cena za dopravu tovaru k spotrebiteľovi a prípadne manipulácia s tovarom (vynesenie a pod.), ak je v cene dopravy zahrnutá vrátane poštovného a iných nákladov a poplatkov.

VOP – tieto všeobecné obchodné podmienky.

Článok II

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú:

a) proces nákupu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu;

b) podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka;

c) práva a povinnosti zmluvných strán, obchodníka a spotrebiteľa, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka.

Článok III

Objednávka a uzavretie zmluvy

  1. Spotrebiteľ si objednáva tovar u obchodníka prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného na internetovej doméne www.janinekozmetika.sk.
  2. Popis tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť a jeho cena sú uvedené pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru v e-shope. Všetky vyobrazenia tovarov v e-shope sú len informatívneho charakteru.
  3. Nákup tovaru v e-shope je možný registrovaným spotrebiteľom alebo spotrebiteľom bez registrácie. Registráciou spotrebiteľ uvádza registračné údaje, ktoré predávajúci použije len na účel jednoznačnej identifikácie spotrebiteľa pri vybavovaní objednávky a doručovaní objednaného tovaru.
  4. Registráciou získa spotrebiteľ prístup k svojmu kontu Môj účet (ďalej len „konto spotrebiteľa”). Konto spotrebiteľa umožňuje sledovanie histórie objednávok a realizovaných nákupov, zostavovanie zoznamov obľúbených položiek apod.
  5. Po stlačení tlačidla „Pridať do košíka” alebo tlačidla so symbolom nákupného košíka pri tovare, sa položka tovaru pridá do nákupného košíka spotrebiteľa. Nákupný košík spotrebiteľa je kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na nahliadnutie a vykonanie zmien v položkách objednávky. Do momentu ukončenia a potvrdenia objednávky je obsah košíka len informatívny.
  6. Počas nákupného procesu si spotrebiteľ zvolí spôsob úhrady ceny tovaru a spôsob dopravy tovaru podľa možností, ktoré ponúka obchodník. K týmto cenám za jednotlivé tovary sa pripočíta aj cena za dopravu podľa zvoleného druhu dopravy, ak obchodník umožňuje dopraviť tovar viacerými spôsobmi. Pokiaľ nie je cena dopravy hradená spotrebiteľom, t. j. spotrebiteľovi vznikol nárok na zľavu z ceny dopravy, je táto skutočnosť uvedená v záverečnej kontrole objednávky, pričom spotrebiteľ je počas nákupného procesu informovaný o cene dopravy alebo o zľave z ceny dopravy.
  7. Objednávku spotrebiteľ ukončí a potvrdí stlačením tlačidla „Skontrolovať a objednať”. Pred odoslaním má spotrebiteľ k dispozícii odkaz na tieto VOP, pričom potvrdením a odoslaním objednávky potvrdí oboznámenie sa s týmito VOP.
  8. Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa mal možnosť oboznámiť aj o:

a) vlastnostiach tovaru;

b) celkovej cene, ktorú je povinný obchodníkovi uhradiť.

9. Po odoslaní objednávky sa táto zaregistruje v systéme e-shopu a súčasne obchodník zašle na e-mailovú adresu spotrebiteľa:

a) potvrdenie objednávky s informáciami o objednanom tovare;

b) poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy vrátane formulára na uplatnenie tohto práva;

c) odkaz na znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia objednávky spotrebiteľom;

d) odkaz na reklamačný poriadok obchodníka.

10. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky podľa bodu 9 tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe tovaru považuje týmto za uzavretú.

11. Recenzie– na webovej stránke www.janinekozmetika.sk alebo na sociálnych sieťach sa nachádzajú recenzie od spotrebiteľov. Recenzie môže zanechať spotrebiteľ, ktorý si hodnotený produkt zakúpil alebo ho dostal ako darček od svojich blízkych. Každá recenzia prechádza schvaľovacím procesom a obchodník si vyhradzuje právo zmazať falošné hodnotenia, recenzie na nesúvisiace produkty, recenzie s hrubými výrazmi a odkazmi na iné weby. 

Článok IV

Platobné podmienky

  1. Všetky ceny tovarov v objednávke aj v e-shope sú uvedené bez DPH, nie sme platcami DPH.
  2. K cene bude pripočítané dopravné, pokiaľ si spotrebiteľ zvolil spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia. Informácia o úhrade dopravného je uvedená v objednávke. Hodnota objednávky s cenou dopravy je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa doručenia.
  3. Cenu podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť:

a) bankovým prevodom alebo vkladom na účet obchodníka na základe faktúry vystavenej obchodníkom;

b) platobnou bránou Barion;

c) dobierkou (úhradou sprostredkovateľovi doručenia pri preberaní tovaru);

d) platobným systémom PayPal;

e) pri osobnom odbere vo Zvolene je potrebné objednaný tovar uhradiť vopred

– bankovým prevodom

– vkladom na účet obchodníka

– cez platobnú bránu Barion alebo PayPal

4. Obchodník si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť spôsoby úhrady z technických príčin, z dôvodov prekážok na strane obchodníka alebo sprostredkovateľa týchto služieb alebo z dôvodu vyššej moci.

5. Za úhradu ceny si obchodník neúčtuje poplatok. Obchodník upozorňuje spotrebiteľa, že sprostredkovateľ realizácie úhrady ceny si môže účtovať poplatok za realizáciu platby (bankové poplatky za prevod a pod.).

6. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na bankový účet obchodníka alebo moment potvrdenia sprostredkovateľa platby o jej realizácii.

Článok V

Dodacie podmienky

  1. Obchodník umožňuje tieto spôsoby dodania tovaru spotrebiteľovi:

a) sprostredkovateľom doručenia- kuriérom, Slovenskou poštou

b) doručením tovaru na vybranú pobočku Packety- Z-Point alebo do balíkoboxu Packety- Z-Box

c) osobné prevzatie tovaru vo Zvolene- osobný odber je potrebné VOPRED dohodnúť telefonicky alebo mailom.

2. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi v primeranej lehote (ďalej aj „dodacia lehota”). Dodávky tovaru, ktorého objednávku obchodník potvrdil, budú realizované podľa prevádzkových možností predávajúceho, zvyčajne do 7 pracovných dní od zahájenia procesu doručovania. Obchodník zaháji proces doručenia tovaru spotrebiteľovi v momente záväzné potvrdenia objednávky a úhrady ceny tovaru, ak si spotrebiteľ zvolil spôsob úhrady platobnou kartou, platobnou bránou Barion, platobnou bránou PayPal, alebo bankovým prevodom alebo vkladom na účet obchodníka. Ak si spotrebiteľ zvolil spôsob úhrady dobierkou, zaháji obchodník proces doručenia tovaru spotrebiteľovi v momente záväzného potvrdenia objednávky. Vo výnimočných prípadoch môže obchodník jednostranne predĺžiť dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Obchodník si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu najmä v prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin uskutočniť dodávku tovaru v obvyklej dodacej lehote. V prípade zmeny dodacej lehoty obchodník informuje o tejto skutočnosti spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo SMS správy. O odoslaní tovaru, alebo o jeho pripravení na osobné prevzatie je spotrebiteľ informovaný prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo SMS správy.

3. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku alebo jej časť a/alebo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru v celom rozsahu alebo ohľadom jej časti z dôvodu vypredania zásob tovaru, jeho nedostupnosti alebo ak výrobca prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z objednávky spotrebiteľa alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od obchodníka spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito VOP alebo v cene uvedenej v objednávke. Ak obchodník odmietne objednávku alebo jej časť a/alebo odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru v celom rozsahu alebo ohľadom jej časti, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar, ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení. Pri náhradnom plnení je obchodník povinný spotrebiteľovi dodať tovar v rovnakej kvalite a cene.

4. Ak spotrebiteľ objedná viac kusov tovaru, ako je uvedené aktuálne dostupné množstvo tohto tovaru na sklade obchodníka, e-shop umožní vytvoriť objednávku. Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný o dostupnosti tovaru a môže sa rozhodnúť pre okamžité čiastočné doručenie tovaru, ktorý je dostupný na sklade, alebo pre doručenie celkového objednaného množstva tovaru v čase jeho dostupnosti.

5. Ak je zvolený spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia, obchodník dodá spotrebiteľovi objednaný tovar na adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v objednávke. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Splnomocnená osoba na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu alebo sprostredkovateľovi doručenia originál písomného splnomocnenia.

6. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď pri jeho dodaní. V prípade, ak spotrebiteľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť preukázateľne zápisom na potvrdenie o dodaní oznámiť sprostredkovateľovi doručenia a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru v zásielke. V prípade zistenia poškodenia tovaru, je spotrebiteľ povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru na dokladoch o doručení, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi, môže následne obchodník poskytnúť odstránenie vád tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať spotrebiteľovi nový tovar. Obchodník nezodpovedá za poškodenia tovaru spôsobené dopravcom alebo spotrebiteľom.

7. Spotrebiteľ je povinný svojím podpisom, alebo podpisom splnomocnenej osoby, pri prevzatí objednaného tovaru potvrdiť obchodníkovi, resp. dopravcovi na dodacom liste prevzatie tovaru.

8. Ak spotrebiteľ zvolí spôsob doručenia osobné prevzatie, je tovar pripravený obchodníkom na prevzatie po zaslaní avíza o možnosti jeho prevzatia na adrese:

Lučenecká cesta 2266/12, 960 01 Zvolen,

pričom čas osobného prevzatia je potrebné si VOPRED dohodnúť mailom alebo telefonicky.

Článok VI

Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru bez uvedenia dôvodu v lehote 30 dní odo dňa:

a) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar,
b) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, ak sa tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene (postupne).

2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy v zmysle predchádzajúceho bodu.

3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol zaslaný spolu s potvrdením objednávky a ktorý je aj prílohou týchto VOP.

4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5. Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, ako je cena tovaru vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý má v ponuke predávajúci. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Platby budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bude predávajúcemu doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

6. Platba za tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ zašle tovar späť alebo ho prinesie na adresu predávajúceho Ľ. Podjavorinskej 2156/12, 960 01 Zvolen najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je tovar odoslaný späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

7. Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

8. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkovi na prevzatie tovaru.

9. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

h) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Článok VII

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

  1. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď prevezme tovar od obchodníka alebo od sprostredkovateľa doručenia tovaru (kuriéra) alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme.

Článok VIII

Reklamačný poriadok

(vytknutie vady, záruka, reklamácie)

  1. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar, ktorý si zakúpil u obchodníka:

a) má požadovanú kvalitu a úžitkové vlastnosti, výrobcom udané prevádzkovo-technické parametre a že ich používanie na určené účely bolo schválené v súlade s všeobecne záväznými platnými právnymi predpismi na území Slovenskej republiky;

b) zodpovedajú podľa všeobecne záväzných právnych predpisov tiež zdravotným, hygienickým a iným podmienkam v nich ustanoveným;

c) sú bez vád;

d) predali sa mu za cenu, ktorú mali v okamihu ponuky a ich predaja a že táto cena sa mu aj správne účtovala.

2. Zodpovednosť obchodníka podľa bodu 1 sa v rovnakom rozsahu vzťahuje aj na tovar zakúpený za znížené ceny v rámci cenového zvýhodnenia (akcie), na ktorý sa poskytla zľava z ceny a v rámci ktorej je ich predaj spotrebiteľovi viazaný na splnenie osobitných a s ním dohodnutých podmienok.

3. Pri predaji je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi doklady o kúpe tovaru v štruktúre, ktoré sú určené záväzným právnym predpisom. Pokiaľ to povaha tovaru vyžaduje, vydá obchodník spotrebiteľovi súčasne aj záručný list.

4. Spotrebiteľ má právo na reklamáciu- vytknutie vady zistenej na zakúpenom tovare pri prevzatí alebo v záručnej dobe.

5. Právo na reklamáciu- vytknutie vady, ktorú má tovar pri jeho prevzatí spotrebiteľom alebo po čase od prevzatia v záručnej dobe, je spotrebiteľ povinný uplatniť u obchodníka bez zbytočného odkladu, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Ak spotrebiteľ neuplatní u obchodníka svoje právo na reklamáciu- vytknutie vady v záručnej dobe, toto jeho právo zanikne. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak tieto práva zaniknú.

6. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré

a) existovali pri prevzatí tovaru,

b) alebo sa vyskytli po prevzatí tovaru v priebehu záručnej doby.

7. Obchodník nezodpovedá spotrebiteľovi za vady,

a) ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby alebo ktoré si spotrebiteľ uplatnil až po jej uplynutí;

b) v prípade, ak spotrebiteľ nepreukáže dokladom alebo iným dostatočne dôveryhodným spôsobom, že reklamovaný tovar bol zakúpený u obchodníka a že dosiaľ neuplynula poskytnutá záručná doba;

c) ktoré spotrebiteľ uplatní po uplynutí záručnej doby, ak nepreukáže predložením záručného listu alebo iným dostatočne dôveryhodným spôsobom, že obchodníkom bola poskytnutá dlhšia záručná doba ako záručná doba stanovená všeobecne záväzným predpisom;

d) ktoré spôsobil spotrebiteľ alebo iná (tretia) osoba alebo vznikli nezávisle na ich konaní v situáciách vis maior;

e) ktoré vznikli nesprávnym spôsobom používania, používaním na iné účely než na aké je tovar určený svojím charakterom, svojvoľnými úpravami a opravami;

f) ktoré vznikli v dôsledku nedodržania pokynov a výslovných upozornení spotrebiteľa, boli spôsobené spotrebiteľom jeho nesprávnym skladovaním, používaním alebo uložením v nevhodnom prostredí.

8. Záručná doba je stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru spotrebiteľom, ak nie je na tovare uvedené inak ( napr. dátum spotreby, dátum minimálnej trvanlivosti, najlepšie spotrebovať do+ dátum, +dátum ). Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia.

9. Ak je na predanom tovare, jeho obale alebo v návode k nemu priloženom vyznačená iná lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

10. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu jeho vady je záručná doba stanovená na 24 mesiacov, pričom zo záruky sú vyňaté vady, pre ktoré bol tovar za nižšiu cenu predaný.

11. Pri predaji použitého tovaru je záručná doba stanovená na 12 mesiacov.

12. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí v záručnej dobe.

13. Obchodník môže poskytnúť záruku aj nad rozsah uvedenej záručnej doby. Podmienky jej poskytnutia a rozsah musí byť uvedený na doklade o predaji alebo na záručnom liste.

14. Do záručnej doby sa nepočíta doba medzi dňom, kedy spotrebiteľ uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady a dňom, od ktorého si bol spotrebiteľ povinný tovar po skončení jeho opravy alebo ukončenia reklamačného konania prevziať. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

15. Obchodník prijíma reklamáciu vo svojej prevádzke. Výnimku z tohto ustanovenia tvoria reklamácie v prípade doručenia tovaru zásielkou, kedy vzhľadom na poskytovanú službu, prijíma obchodník reklamáciu na adrese uvedenej na sprievodnom doklade k zásielke.

16. Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie o prevzatí reklamácie- doklad o vytknutí vady tovaru ( reklamačný protokol), ktorý obsahuje identifikáciu obchodníka a spotrebiteľa, názov, množstvo a prípadné príslušenstvo reklamovaného tovaru, opis vady, uplatňované právo spôsobu riešenia reklamácie spotrebiteľom a približný termín jej vybavenia. Aj v prípade, kedy je zrejmé, že reklamácia nebude zo strany obchodníka uznaná, je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad s dôvodmi, pre ktoré odmietol jej uznanie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o reklamácii- vytknutí vady doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie- vytknutí vady sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

17. Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

18. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.

19. V prípade, že spotrebiteľ riadne uplatní reklamáciu, pričom táto reklamácia povereným zamestnancom alebo vedúcim zamestnancom prevádzky nebola uznaná a súčasne je tu dôvod, pre ktorý sa možno rozumne domnievať, že neuznanie reklamácie je v rozpore s týmto reklamačným poriadkom alebo platnými právnymi predpismi, alebo postup pri jej vybavení bol v rozpore s týmto reklamačným poriadkom, je spotrebiteľ oprávnený zaslať písomnú sťažnosť na spôsob a postup pri vybavení reklamácie priamo do sídla obchodníka.

20. Pokiaľ spotrebiteľovi v zmysle ustanovení tohto reklamačného poriadku a ustanovení príslušných právnych predpisov vznikne povinnosť prevziať reklamovaný tovar od obchodníka alebo ho obchodník preukázateľne vyzve na prevzatie reklamovaného tovaru, je spotrebiteľ povinný prevziať predmet reklamácie bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote do 15 dní odo dňa, v ktorý mu táto povinnosť vznikla. V prípade, ak spotrebiteľ tovar neprevezme, obchodník nezodpovedá za prípadné poškodenie tovaru.

21. Reklamáciu môže uplatniť spotrebiteľ ústne, písomne, telefonicky alebo mailom.

22. Svoje právo na reklamáciu vady u obchodníka uplatní spotrebiteľ predložením pokladničného alebo iného účtovného (daňového) dokladu o jeho kúpe a obchodníkom potvrdeného úplného a nepozmeneného záručného listu, prípadne iných dokladov, vyžiadaných podľa potreby obchodníkom    , z ktorých je nepochybne zrejmé, že tento bol zakúpený u obchodníka a že záručná doba poskytnutá obchodníkom na reklamáciu jeho vady ešte neuplynula.

23. Spotrebiteľ je povinný pri uplatnení svojho práva na reklamáciu vady predložiť obchodníkovi spolu s dokladmi podľa predchádzajúceho bodu, tiež u neho zakúpený tovar.

24. Pri uplatnení reklamácie je obchodník povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecne záväzných predpisov, na základe ktorých sa spotrebiteľ rozhodne, ktoré z týchto práv si uplatňuje, čím sa určí aj ďalší spôsob vybavenia reklamácie.

25. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaví:

a) ihneď,

b) v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

26. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil:

a) počas prvých dvanástich mesiacov od kúpy, môže obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením; obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní  odo dňa vybavenia reklamácii;

b) ak spotrebiteľ reklamáciu vady uplatnil po dvanástich mesiacoch od kúpy a obchodník ju zamietol, poverený zamestnanec alebo vedúci zamestnanec prevádzky, ktorý reklamáciu vybavil, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť údaj, komu môže spotrebiteľ zaslať predmetný tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

27. V prípade oprávnenosti reklamácie- vytknutia vady a splnenia reklamačných podmienok, obchodník tovar vymení za nový alebo opraví vady tovaru. Ak tak obchodník nemôže vykonať z dôvodu nedostupnosti tovaru, vráti spotrebiteľovi peniaze.

28. Ak je možné reklamovaný tovar opraviť, ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený v záručnej dobe bezplatne, riadne, včas a bez zbytočného odkladu. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.

29. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady tovaru požadovať jeho výmenu, alebo ak sa vada týka len jeho súčasti, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

30. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

31. Ak sa na tovare opätovne vyskytla tá istá vada po oprave, alebo väčší počet vád súčasne, má spotrebiteľ počas trvania záručnej doby právo na výmenu tohto tovaru alebo vrátenie peňazí. Opätovný výskyt tých istých vád po oprave znamená stav, keď sa rovnaká vada vyskytne po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád tovaru sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v jeho riadnom užívaní.

32. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od dátumu prevzatia nového tovaru.

33. Ak obchodník reklamovaný tovar v záručnej dobe neopraví do 30 dní, tovar sa považuje za neopraviteľný a spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.

34. Pri dodaní tovaru prostredníctvom pošty alebo kuriérom v zmysle príslušných právnych predpisov (sprostredkovateľa služieb doručenia, ďalej len „sprostredkovateľ“) je spotrebiteľ povinný uplatniť reklamáciu a spísať protokol o poškodení preberanej zásielky (napríklad roztrhaná zásielka, poškodený obal, iné známky nešetrného zaobchádzania pri doručovaní a iné) v čase jej prevzatia u sprostredkovateľa alebo odmietnuť prevzatie takto poškodenej zásielky. Ak tak nevykoná v čase jej prevzatia, stráca nárok na uplatnenie reklamácie u obchodníka z vyššie uvedeného dôvodu.

35. Spotrebiteľ je povinný tovar v zásielke prezrieť bez zbytočného odkladu ihneď po jej prevzatí, dôkladne ho prehliadnuť, s cieľom zistiť jeho poškodenie alebo nekompletnosť a súlad medzi obsahom zásielky a sprievodným dokladom (faktúrou). Vadu z tohto titulu je povinný spotrebiteľ oznámiť obchodníkovi do 48 hodín od prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie sprostredkovateľom spotrebiteľovi.

36. Spotrebiteľ je povinný v prípade reklamácie tovaru zaslaného zásielkou oznámiť zistené vady obchodníkovi písomne spolu s uvedením nároku, ktorý si v dôsledku vady uplatňuje. Reklamovaný tovar zašle obchodníkovi súčasne s písomným oznámením (alebo reklamačným protokolom- formulárom na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku dostupným na internetových stránkach obchodníka) na adresu uvedenú na sprievodnom doklade (faktúre) alebo si uplatní reklamáciu- vytknutie vady osobne, na adrese obchodníka uvedenej na sprievodnom doklade (faktúre).

37. Za neoprávnenú sa považuje reklamácia- vytknutie vady, ktorou spotrebiteľ reklamuje vady tovaru, ktoré nevyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, sú v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi, skutočnosti, ktoré spotrebiteľ vo svojej reklamácii uvádza sa nezakladajú na pravde alebo ak je takáto reklamácia podaná po uplynutí záručnej doby.

Článok IX

Alternatívne riešenie sporov

  1. Ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu e-mailom na adresu janinekozmetika@gmail.com. Pokiaľ obchodník posúdi túto žiadosť spotrebiteľa zamietavo alebo na ňu neodpovie do ,,30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“). Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán:

http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov ).

Návrh môže byť podaný spotrebiteľom podľa § 12 zákona o ARS.

2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

3. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

Článok X

Záverečné ustanovenia

  1. Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. VOP alebo ich zmeny sú platné a účinné od dňa ich zverejnenia na internetovej stránke obchodníka.
  3. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.07. 2024.

Všeobecné obchodné podmienky

Prevádzkovateľom internetového obchodu (ďalej aj „e-shop” alebo „internetový obchod”) umiestneného na doméne www.janinekozmetika.sk (ďalej len „internetová doména”) je:

Obchodné meno: Janine, s.r.o.

Sídlo: Ľ. Podjavorinskej 2156/12, 960 01 Zvolen
Zápis: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica,

Oddiel: Sro, Vložka číslo: 22494/S

IČO: 46 689 605
DIČ: 2023578392
E-mail: janinekozmetika@gmail.com

Telefónne číslo: +421 905 902 048

(ďalej len „spoločnosť”)

Orgány dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica, www.soi.sk (podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa)

Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom vo Zvolene, Nádvorná 3366/12, 960 01 Zvolen, www.ruvzzvolen.sk

Článok I

Základné pojmy

Obchodník – Janine, s.r.o., ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet, a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar.

Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu, a ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Tovar – tovar alebo služba ponúkaný prostredníctvom e-shopu.

Objednávka – úkon spotrebiteľa uskutočnený prostredníctvom e-shopu, ktorý vyjadruje vôľu spotrebiteľa nakúpiť tovar v e-shope.

Cena – celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, ako aj iné poplatky, vrátane ceny dopravy.

Cena dopravy (dopravné) – cena za dopravu tovaru k spotrebiteľovi a prípadne manipulácia s tovarom (vynesenie a pod.), ak je v cene dopravy zahrnutá vrátane poštovného a iných nákladov a poplatkov.

VOP – tieto všeobecné obchodné podmienky.

Článok II

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú:

a) proces nákupu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu;

b) podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka;

c) práva a povinnosti zmluvných strán, obchodníka a spotrebiteľa, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka.

Článok III

Objednávka a uzavretie zmluvy

  1. Spotrebiteľ si objednáva tovar u obchodníka prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného na internetovej doméne www.janinekozmetika.sk.
  2. Popis tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť a jeho cena sú uvedené pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru v e-shope. Všetky vyobrazenia tovarov v e-shope sú len informatívneho charakteru.
  3. Nákup tovaru v e-shope je možný registrovaným spotrebiteľom alebo spotrebiteľom bez registrácie. Registráciou spotrebiteľ uvádza registračné údaje, ktoré predávajúci použije len na účel jednoznačnej identifikácie spotrebiteľa pri vybavovaní objednávky a doručovaní objednaného tovaru.
  4. Registráciou získa spotrebiteľ prístup k svojmu kontu Môj účet (ďalej len „konto spotrebiteľa”). Konto spotrebiteľa umožňuje sledovanie histórie objednávok a realizovaných nákupov, zostavovanie zoznamov obľúbených položiek apod.
  5. Po stlačení tlačidla „Pridať do košíka” alebo tlačidla so symbolom nákupného košíka pri tovare, sa položka tovaru pridá do nákupného košíka spotrebiteľa. Nákupný košík spotrebiteľa je kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na nahliadnutie a vykonanie zmien v položkách objednávky. Do momentu ukončenia a potvrdenia objednávky je obsah košíka len informatívny.
  6. Počas nákupného procesu si spotrebiteľ zvolí spôsob úhrady ceny tovaru a spôsob dopravy tovaru podľa možností, ktoré ponúka obchodník. K týmto cenám za jednotlivé tovary sa pripočíta aj cena za dopravu podľa zvoleného druhu dopravy, ak obchodník umožňuje dopraviť tovar viacerými spôsobmi. Pokiaľ nie je cena dopravy hradená spotrebiteľom, t. j. spotrebiteľovi vznikol nárok na zľavu z ceny dopravy, je táto skutočnosť uvedená v záverečnej kontrole objednávky, pričom spotrebiteľ je počas nákupného procesu informovaný o cene dopravy alebo o zľave z ceny dopravy.
  7. Objednávku spotrebiteľ ukončí a potvrdí stlačením tlačidla „Skontrolovať a objednať”. Pred odoslaním má spotrebiteľ k dispozícii odkaz na tieto VOP, pričom potvrdením a odoslaním objednávky potvrdí oboznámenie sa s týmito VOP.
  8. Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa mal možnosť oboznámiť aj o:

a) vlastnostiach tovaru;

b) celkovej cene, ktorú je povinný obchodníkovi uhradiť.

9. Po odoslaní objednávky sa táto zaregistruje v systéme e-shopu a súčasne obchodník zašle na e-mailovú adresu spotrebiteľa:

a) potvrdenie objednávky s informáciami o objednanom tovare;

b) poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy vrátane formulára na uplatnenie tohto práva;

c) odkaz na znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia objednávky spotrebiteľom;

d) odkaz na reklamačný poriadok obchodníka.

10. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky podľa bodu 9 tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe tovaru považuje týmto za uzavretú.

11. Recenzie– na webovej stránke www.janinekozmetika.sk alebo na sociálnych sieťach sa nachádzajú recenzie od spotrebiteľov. Recenzie môže zanechať spotrebiteľ, ktorý si hodnotený produkt zakúpil alebo ho dostal ako darček od svojich blízkych. Každá recenzia prechádza schvaľovacím procesom a obchodník si vyhradzuje právo zmazať falošné hodnotenia, recenzie na nesúvisiace produkty, recenzie s hrubými výrazmi a odkazmi na iné weby. 

Článok IV

Platobné podmienky

  1. Všetky ceny tovarov v objednávke aj v e-shope sú uvedené bez DPH, nie sme platcami DPH.
  2. K cene bude pripočítané dopravné, pokiaľ si spotrebiteľ zvolil spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia. Informácia o úhrade dopravného je uvedená v objednávke. Hodnota objednávky s cenou dopravy je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa doručenia.
  3. Cenu podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť:

a) bankovým prevodom alebo vkladom na účet obchodníka na základe faktúry vystavenej obchodníkom;

b) platobnou bránou Barion;

c) dobierkou (úhradou sprostredkovateľovi doručenia pri preberaní tovaru);

d) platobným systémom PayPal;

e) pri osobnom odbere vo Zvolene je potrebné objednaný tovar uhradiť vopred

– bankovým prevodom

– vkladom na účet obchodníka

– cez platobnú bránu Barion alebo PayPal

4. Obchodník si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť spôsoby úhrady z technických príčin, z dôvodov prekážok na strane obchodníka alebo sprostredkovateľa týchto služieb alebo z dôvodu vyššej moci.

5. Za úhradu ceny si obchodník neúčtuje poplatok. Obchodník upozorňuje spotrebiteľa, že sprostredkovateľ realizácie úhrady ceny si môže účtovať poplatok za realizáciu platby (bankové poplatky za prevod a pod.).

6. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na bankový účet obchodníka alebo moment potvrdenia sprostredkovateľa platby o jej realizácii.

Článok V

Dodacie podmienky

  1. Obchodník umožňuje tieto spôsoby dodania tovaru spotrebiteľovi:

a) sprostredkovateľom doručenia- kuriérom, Slovenskou poštou

b) doručením tovaru na vybranú pobočku Packety- Z-Point alebo do balíkoboxu Packety- Z-Box

c) osobné prevzatie tovaru vo Zvolene- osobný odber je potrebné VOPRED dohodnúť telefonicky alebo mailom.

2. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi v primeranej lehote (ďalej aj „dodacia lehota”). Dodávky tovaru, ktorého objednávku obchodník potvrdil, budú realizované podľa prevádzkových možností predávajúceho, zvyčajne do 7 pracovných dní od zahájenia procesu doručovania. Obchodník zaháji proces doručenia tovaru spotrebiteľovi v momente záväzné potvrdenia objednávky a úhrady ceny tovaru, ak si spotrebiteľ zvolil spôsob úhrady platobnou kartou, platobnou bránou Barion, platobnou bránou PayPal, alebo bankovým prevodom alebo vkladom na účet obchodníka. Ak si spotrebiteľ zvolil spôsob úhrady dobierkou, zaháji obchodník proces doručenia tovaru spotrebiteľovi v momente záväzného potvrdenia objednávky. Vo výnimočných prípadoch môže obchodník jednostranne predĺžiť dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Obchodník si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu najmä v prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin uskutočniť dodávku tovaru v obvyklej dodacej lehote. V prípade zmeny dodacej lehoty obchodník informuje o tejto skutočnosti spotrebiteľa prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo SMS správy. O odoslaní tovaru, alebo o jeho pripravení na osobné prevzatie je spotrebiteľ informovaný prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu) alebo SMS správy.

3. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku alebo jej časť a/alebo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru v celom rozsahu alebo ohľadom jej časti z dôvodu vypredania zásob tovaru, jeho nedostupnosti alebo ak výrobca prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z objednávky spotrebiteľa alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od obchodníka spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito VOP alebo v cene uvedenej v objednávke. Ak obchodník odmietne objednávku alebo jej časť a/alebo odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru v celom rozsahu alebo ohľadom jej časti, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar, ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení. Pri náhradnom plnení je obchodník povinný spotrebiteľovi dodať tovar v rovnakej kvalite a cene.

4. Ak spotrebiteľ objedná viac kusov tovaru, ako je uvedené aktuálne dostupné množstvo tohto tovaru na sklade obchodníka, e-shop umožní vytvoriť objednávku. Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný o dostupnosti tovaru a môže sa rozhodnúť pre okamžité čiastočné doručenie tovaru, ktorý je dostupný na sklade, alebo pre doručenie celkového objednaného množstva tovaru v čase jeho dostupnosti.

5. Ak je zvolený spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia, obchodník dodá spotrebiteľovi objednaný tovar na adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v objednávke. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Splnomocnená osoba na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu alebo sprostredkovateľovi doručenia originál písomného splnomocnenia.

6. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď pri jeho dodaní. V prípade, ak spotrebiteľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť preukázateľne zápisom na potvrdenie o dodaní oznámiť sprostredkovateľovi doručenia a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru v zásielke. V prípade zistenia poškodenia tovaru, je spotrebiteľ povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru na dokladoch o doručení, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi, môže následne obchodník poskytnúť odstránenie vád tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať spotrebiteľovi nový tovar. Obchodník nezodpovedá za poškodenia tovaru spôsobené dopravcom alebo spotrebiteľom.

7. Spotrebiteľ je povinný svojím podpisom, alebo podpisom splnomocnenej osoby, pri prevzatí objednaného tovaru potvrdiť obchodníkovi, resp. dopravcovi na dodacom liste prevzatie tovaru.

8. Ak spotrebiteľ zvolí spôsob doručenia osobné prevzatie, je tovar pripravený obchodníkom na prevzatie po zaslaní avíza o možnosti jeho prevzatia na adrese:

Lučenecká cesta 2266/12, 960 01 Zvolen,

pričom čas osobného prevzatia je potrebné si VOPRED dohodnúť mailom alebo telefonicky.

Článok VI

Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

  1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru bez uvedenia dôvodu v lehote 30 dní odo dňa:

a) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar,
b) kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, ak sa tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene (postupne).

2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy v zmysle predchádzajúceho bodu.

3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol zaslaný spolu s potvrdením objednávky a ktorý je aj prílohou týchto VOP.

4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5. Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, ako je cena tovaru vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý má v ponuke predávajúci. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Platby budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bude predávajúcemu doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

6. Platba za tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ zašle tovar späť alebo ho prinesie na adresu predávajúceho Ľ. Podjavorinskej 2156/12, 960 01 Zvolen najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je tovar odoslaný späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

7. Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

8. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkovi na prevzatie tovaru.

9. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

h) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Článok VII

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

  1. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď prevezme tovar od obchodníka alebo od sprostredkovateľa doručenia tovaru (kuriéra) alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme.

Článok VIII

Reklamačný poriadok

(vytknutie vady, záruka, reklamácie)

  1. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar, ktorý si zakúpil u obchodníka:

a) má požadovanú kvalitu a úžitkové vlastnosti, výrobcom udané prevádzkovo-technické parametre a že ich používanie na určené účely bolo schválené v súlade s všeobecne záväznými platnými právnymi predpismi na území Slovenskej republiky;

b) zodpovedajú podľa všeobecne záväzných právnych predpisov tiež zdravotným, hygienickým a iným podmienkam v nich ustanoveným;

c) sú bez vád;

d) predali sa mu za cenu, ktorú mali v okamihu ponuky a ich predaja a že táto cena sa mu aj správne účtovala.

2. Zodpovednosť obchodníka podľa bodu 1 sa v rovnakom rozsahu vzťahuje aj na tovar zakúpený za znížené ceny v rámci cenového zvýhodnenia (akcie), na ktorý sa poskytla zľava z ceny a v rámci ktorej je ich predaj spotrebiteľovi viazaný na splnenie osobitných a s ním dohodnutých podmienok.

3. Pri predaji je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi doklady o kúpe tovaru v štruktúre, ktoré sú určené záväzným právnym predpisom. Pokiaľ to povaha tovaru vyžaduje, vydá obchodník spotrebiteľovi súčasne aj záručný list.

4. Spotrebiteľ má právo na reklamáciu- vytknutie vady zistenej na zakúpenom tovare pri prevzatí alebo v záručnej dobe.

5. Právo na reklamáciu- vytknutie vady, ktorú má tovar pri jeho prevzatí spotrebiteľom alebo po čase od prevzatia v záručnej dobe, je spotrebiteľ povinný uplatniť u obchodníka bez zbytočného odkladu, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Ak spotrebiteľ neuplatní u obchodníka svoje právo na reklamáciu- vytknutie vady v záručnej dobe, toto jeho právo zanikne. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak tieto práva zaniknú.

6. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré

a) existovali pri prevzatí tovaru,

b) alebo sa vyskytli po prevzatí tovaru v priebehu záručnej doby.

7. Obchodník nezodpovedá spotrebiteľovi za vady,

a) ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby alebo ktoré si spotrebiteľ uplatnil až po jej uplynutí;

b) v prípade, ak spotrebiteľ nepreukáže dokladom alebo iným dostatočne dôveryhodným spôsobom, že reklamovaný tovar bol zakúpený u obchodníka a že dosiaľ neuplynula poskytnutá záručná doba;

c) ktoré spotrebiteľ uplatní po uplynutí záručnej doby, ak nepreukáže predložením záručného listu alebo iným dostatočne dôveryhodným spôsobom, že obchodníkom bola poskytnutá dlhšia záručná doba ako záručná doba stanovená všeobecne záväzným predpisom;

d) ktoré spôsobil spotrebiteľ alebo iná (tretia) osoba alebo vznikli nezávisle na ich konaní v situáciách vis maior;

e) ktoré vznikli nesprávnym spôsobom používania, používaním na iné účely než na aké je tovar určený svojím charakterom, svojvoľnými úpravami a opravami;

f) ktoré vznikli v dôsledku nedodržania pokynov a výslovných upozornení spotrebiteľa, boli spôsobené spotrebiteľom jeho nesprávnym skladovaním, používaním alebo uložením v nevhodnom prostredí.

8. Záručná doba je stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru spotrebiteľom, ak nie je na tovare uvedené inak ( napr. dátum spotreby, dátum minimálnej trvanlivosti, najlepšie spotrebovať do+ dátum, +dátum ). Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia.

9. Ak je na predanom tovare, jeho obale alebo v návode k nemu priloženom vyznačená iná lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

10. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu jeho vady je záručná doba stanovená na 24 mesiacov, pričom zo záruky sú vyňaté vady, pre ktoré bol tovar za nižšiu cenu predaný.

11. Pri predaji použitého tovaru je záručná doba stanovená na 12 mesiacov.

12. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí v záručnej dobe.

13. Obchodník môže poskytnúť záruku aj nad rozsah uvedenej záručnej doby. Podmienky jej poskytnutia a rozsah musí byť uvedený na doklade o predaji alebo na záručnom liste.

14. Do záručnej doby sa nepočíta doba medzi dňom, kedy spotrebiteľ uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady a dňom, od ktorého si bol spotrebiteľ povinný tovar po skončení jeho opravy alebo ukončenia reklamačného konania prevziať. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

15. Obchodník prijíma reklamáciu vo svojej prevádzke. Výnimku z tohto ustanovenia tvoria reklamácie v prípade doručenia tovaru zásielkou, kedy vzhľadom na poskytovanú službu, prijíma obchodník reklamáciu na adrese uvedenej na sprievodnom doklade k zásielke.

16. Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie o prevzatí reklamácie- doklad o vytknutí vady tovaru ( reklamačný protokol), ktorý obsahuje identifikáciu obchodníka a spotrebiteľa, názov, množstvo a prípadné príslušenstvo reklamovaného tovaru, opis vady, uplatňované právo spôsobu riešenia reklamácie spotrebiteľom a približný termín jej vybavenia. Aj v prípade, kedy je zrejmé, že reklamácia nebude zo strany obchodníka uznaná, je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad s dôvodmi, pre ktoré odmietol jej uznanie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o reklamácii- vytknutí vady doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie- vytknutí vady sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

17. Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

18. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.

19. V prípade, že spotrebiteľ riadne uplatní reklamáciu, pričom táto reklamácia povereným zamestnancom alebo vedúcim zamestnancom prevádzky nebola uznaná a súčasne je tu dôvod, pre ktorý sa možno rozumne domnievať, že neuznanie reklamácie je v rozpore s týmto reklamačným poriadkom alebo platnými právnymi predpismi, alebo postup pri jej vybavení bol v rozpore s týmto reklamačným poriadkom, je spotrebiteľ oprávnený zaslať písomnú sťažnosť na spôsob a postup pri vybavení reklamácie priamo do sídla obchodníka.

20. Pokiaľ spotrebiteľovi v zmysle ustanovení tohto reklamačného poriadku a ustanovení príslušných právnych predpisov vznikne povinnosť prevziať reklamovaný tovar od obchodníka alebo ho obchodník preukázateľne vyzve na prevzatie reklamovaného tovaru, je spotrebiteľ povinný prevziať predmet reklamácie bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote do 15 dní odo dňa, v ktorý mu táto povinnosť vznikla. V prípade, ak spotrebiteľ tovar neprevezme, obchodník nezodpovedá za prípadné poškodenie tovaru.

21. Reklamáciu môže uplatniť spotrebiteľ ústne, písomne, telefonicky alebo mailom.

22. Svoje právo na reklamáciu vady u obchodníka uplatní spotrebiteľ predložením pokladničného alebo iného účtovného (daňového) dokladu o jeho kúpe a obchodníkom potvrdeného úplného a nepozmeneného záručného listu, prípadne iných dokladov, vyžiadaných podľa potreby obchodníkom    , z ktorých je nepochybne zrejmé, že tento bol zakúpený u obchodníka a že záručná doba poskytnutá obchodníkom na reklamáciu jeho vady ešte neuplynula.

23. Spotrebiteľ je povinný pri uplatnení svojho práva na reklamáciu vady predložiť obchodníkovi spolu s dokladmi podľa predchádzajúceho bodu, tiež u neho zakúpený tovar.

24. Pri uplatnení reklamácie je obchodník povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecne záväzných predpisov, na základe ktorých sa spotrebiteľ rozhodne, ktoré z týchto práv si uplatňuje, čím sa určí aj ďalší spôsob vybavenia reklamácie.

25. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaví:

a) ihneď,

b) v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

26. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil:

a) počas prvých dvanástich mesiacov od kúpy, môže obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením; obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní  odo dňa vybavenia reklamácii;

b) ak spotrebiteľ reklamáciu vady uplatnil po dvanástich mesiacoch od kúpy a obchodník ju zamietol, poverený zamestnanec alebo vedúci zamestnanec prevádzky, ktorý reklamáciu vybavil, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť údaj, komu môže spotrebiteľ zaslať predmetný tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

27. V prípade oprávnenosti reklamácie- vytknutia vady a splnenia reklamačných podmienok, obchodník tovar vymení za nový alebo opraví vady tovaru. Ak tak obchodník nemôže vykonať z dôvodu nedostupnosti tovaru, vráti spotrebiteľovi peniaze.

28. Ak je možné reklamovaný tovar opraviť, ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený v záručnej dobe bezplatne, riadne, včas a bez zbytočného odkladu. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.

29. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady tovaru požadovať jeho výmenu, alebo ak sa vada týka len jeho súčasti, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

30. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

31. Ak sa na tovare opätovne vyskytla tá istá vada po oprave, alebo väčší počet vád súčasne, má spotrebiteľ počas trvania záručnej doby právo na výmenu tohto tovaru alebo vrátenie peňazí. Opätovný výskyt tých istých vád po oprave znamená stav, keď sa rovnaká vada vyskytne po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád tovaru sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v jeho riadnom užívaní.

32. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od dátumu prevzatia nového tovaru.

33. Ak obchodník reklamovaný tovar v záručnej dobe neopraví do 30 dní, tovar sa považuje za neopraviteľný a spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.

34. Pri dodaní tovaru prostredníctvom pošty alebo kuriérom v zmysle príslušných právnych predpisov (sprostredkovateľa služieb doručenia, ďalej len „sprostredkovateľ“) je spotrebiteľ povinný uplatniť reklamáciu a spísať protokol o poškodení preberanej zásielky (napríklad roztrhaná zásielka, poškodený obal, iné známky nešetrného zaobchádzania pri doručovaní a iné) v čase jej prevzatia u sprostredkovateľa alebo odmietnuť prevzatie takto poškodenej zásielky. Ak tak nevykoná v čase jej prevzatia, stráca nárok na uplatnenie reklamácie u obchodníka z vyššie uvedeného dôvodu.

35. Spotrebiteľ je povinný tovar v zásielke prezrieť bez zbytočného odkladu ihneď po jej prevzatí, dôkladne ho prehliadnuť, s cieľom zistiť jeho poškodenie alebo nekompletnosť a súlad medzi obsahom zásielky a sprievodným dokladom (faktúrou). Vadu z tohto titulu je povinný spotrebiteľ oznámiť obchodníkovi do 48 hodín od prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie sprostredkovateľom spotrebiteľovi.

36. Spotrebiteľ je povinný v prípade reklamácie tovaru zaslaného zásielkou oznámiť zistené vady obchodníkovi písomne spolu s uvedením nároku, ktorý si v dôsledku vady uplatňuje. Reklamovaný tovar zašle obchodníkovi súčasne s písomným oznámením (alebo reklamačným protokolom- formulárom na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku dostupným na internetových stránkach obchodníka) na adresu uvedenú na sprievodnom doklade (faktúre) alebo si uplatní reklamáciu- vytknutie vady osobne, na adrese obchodníka uvedenej na sprievodnom doklade (faktúre).

37. Za neoprávnenú sa považuje reklamácia- vytknutie vady, ktorou spotrebiteľ reklamuje vady tovaru, ktoré nevyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom, sú v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi, skutočnosti, ktoré spotrebiteľ vo svojej reklamácii uvádza sa nezakladajú na pravde alebo ak je takáto reklamácia podaná po uplynutí záručnej doby.

Článok IX

Alternatívne riešenie sporov

  1. Ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu e-mailom na adresu janinekozmetika@gmail.com. Pokiaľ obchodník posúdi túto žiadosť spotrebiteľa zamietavo alebo na ňu neodpovie do ,,30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“). Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán:

http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov ).

Návrh môže byť podaný spotrebiteľom podľa § 12 zákona o ARS.

2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

3. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

Článok X

Záverečné ustanovenia

  1. Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. VOP alebo ich zmeny sú platné a účinné od dňa ich zverejnenia na internetovej stránke obchodníka.
  3. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.07. 2024.